Innledning
Selger er Ferno Norden Norway AS, Innlaget 298, 3185 Skoppum, e-postadresse fno@fernonorden.com, telefon 33 03 45 00, org. 916 230 451, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Ferno Norden Norway AS driver nettsiden www.fernonorden.no. Nedenforstående kjøpsbetingelser gjelder for www.fernonorden.no.
Vi forbeholder oss retten til i enkelte tilfeller, før bekreftelse, nekte eller endre kundens bestilling om feilaktige personopplysninger eller bedriftsinformasjon og eller om kunden har betalingsanmerkninger.
Selgeren reserverer seg for at varer kan være utsolgt samt eventuelle bilde- og skrivefeil på nettsidene, for eksempel feil i produktbeskrivelse eller tekniske spesifikasjoner, feilaktige priser samt prisjusteringer (for eksempel grunnet endret pris fra leverandør eller endringer i valutakurser) eller feilaktig informasjon om at en vare finnes på lager. Selgeren har rett til å korrigere slike eventuelle feil og endre eller oppdatere informasjonen når som helst, med unntak av bestillinger som er bekreftet.
All bildeinformasjon på nettsidene skal oppfattes som illustrasjoner. Den informasjoen kan ikke forventes å gjengi antall varer kunden mottar eller varens eksakte utseende, funksjon eller opphav.
Bedriften skal besvare spørsmål fra kunder på e-post innen 48 timer (virkedager) fra henvendelsen er mottatt. Dette gjelder kun henvendelser som dreier seg om gjennomførte kjøp og bestillinger. Svaret skal være personlig.
Forbrukerens rett til hjelp
Kunden har alltid rett til å henvende seg direkte til bedriften for å få hjelp i forbindelse med reklamasjoner, spørsmål om angrerett og annet som berører kjøp eller bestilling. Dette gjelder selv om firmaet ikke selv leverer varen eller tjenesten, men bruker en underleverandør.
Kjøpsvilkår
Ferno Norden Norway AS kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år. Trykkfeil kan finnes og dermed kan prisene ikke garanteres. Betaling til Ferno Norden Norway AS skjer med Klarna eller faktura efter kredittgodkjenning.
Åpent kjøp
Ferno Norden Norway AS benytter ikke åpent kjøp.
Kortbetaling
Ferno Norden Norway AS aksepterer p.t. to former for betaling, faktura og Klarna. Dersom du ønsker å betale med faktura er du nødt til å ta kontakt med vårt ordrekontor for godkjenning. Klarna aksepterer bruk av kredittkort, delbetaling eller full faktura. Om du ønsker å benytte Klarna kan du lese mer om det her.
Faktura
Bedrifter kan motta faktura direkte fra Ferno Norden Norway AS etter kredittvurdering. Vennligst kontakt ordrekontoret dersom faktura er ønskelig.
Delbetaling
Ferno Norden Norway AS tillater ikke delbetaling. Ved ønske om delbetaling anbefales bruk av Klarna.
Leveransebetingelser
Leveringstid er normalt ca 2 - 5 arbeidsdager om produktet finnes på lager hos oss eller 2 - 7 arbeidsdager om produktet finnes på sentrallager hos vår leverandør. Skulle leveringstiden være lenger enn beregnet vil vi kontakte deg via epost eller telefon. Om vi ikke levere produktet innen rimelig tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet. Vi etterstreber alltid at du som kunde skal få ditt produkt så fort som mulig.
Større produkter leveres normalt av Schenker i hele Norge. Når produktet/produktene har ankommet terminalen vil du bli varslet via telefon om leveringstidspunkt. Schenker gir også beskjed innen levereing for å sikre at du er hjemme. Levering skjer på hverdager, normalt mellom kl. 08.00 og 16.00. Produktene leveres til porten om du bor i leilighet og fram til innkjørsel om du bor i hus, eller så nærme port eller innkjørsel som en lastbil kan kjøre. Vær oppmerksom på at det er speditør som foreslår tid for levering og at leveringstid settes i 4 timers intervaller (for eksempel kl. 08.00–12.00). Dersom du ikke er hjemme ved en levering tas varene tillbake til Schenker og går i retur til Ferno Norden Norway AS. For ikke mottatt eller avvist forsendelse debiterer vi deg 300 kr for administrasjon og omkostninger. Husk derfor å gi beskjed i god tid om du ikke har mulighet til å motta varene.
Ferno Norden Norway AS sender varer med Schenker, DHL og med vanlig postgang (Posten). Varer bestilt via Ferno Norden Norway AS sine nettsider leveres kun i Norge, unntatt Svalbard. Dersom du ønsker leveranse utenfor Norge eller til Svalbard, må du kontakte oss på fno@fernonorden.com, da spesielle fraktbetingelser vil være gjeldende. Bestillinger med leveringsadresse utenfor Norge eller til Svalbard vil bli kansellert, men du vil bli kontaktet av vårt ordrekontor.
Fraktkostnad
Ferno Norden Norway AS opererer for tiden med flat frakt på 109,- ink mva per forsendelse på varer kjøpt i nettbutikk. Dette gjelder leveranser i Norge, med unntak av Svalbard (Se "Leveransebetingelser").
Avbestilling
Du kan kostnadsfritt avbestille produkter som du har bestilt, frem til varen er levert hjem eller til bestemmelsessted. Varen avbestilles lett ved å sende en epost til fno@fernonorden.com. Ikke glem å oppgi ordrenummeret. Pengene settes tilbake på samme kontonummer som ble belastet.
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.
Reklamasjon
Retting eller omlevering
Prisavslag
Heving
Lovvalg og tvist
Utover å kontakte Ferno Norden A/S for å få hjelp i forbindelse med reklamasjoner, angrerett eller andre spørsmål som vedgår din bestilling, kan du som forbruker kontakte forbrukernes opplysningstjeneste Forbrukerrådet. Du som forbruker har også rett til å henvende deg til forbrukerombudet. Forbrukerombudet nås enten via hjemmesiden www.forbrukerombudet.no, eller adresse Sandakerveien 138, 0484 Oslo. Som forbruker kan du også klage via EUs onlineplatform for tvisteløsning, som du når via www.ec.europa.eu/consumers/odr/.
Disse Vilkårene skal tolkes i henhold til norsk lov, og med unntak for hva som angis i punktet ovenfor, avgjøres av de ordinære domstoler.
Angrerett
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Kampanjer
Kampanjer og utsalg gjelder kun til lager er tomt eller til en gjeldende dato dersom spesifisert.
Personopplysninger
All behandling av personopplysninger internt i Ferno Norden Norway AS skjer i overenstemmelse med gjeldende lov.
Når du besøker/bruker eller kommuniserer med oss i våre Digitale Kanaler kan vi komme til å samle inn opplysninger om deg som navn, postadresse, e-postadresse, mobilnummer og geografisk posisjon. Om du melder deg på nyhetsbrev, deltar i konkurranser eller liknende, kan ytterligere personopplysninger som du velger å gi oss behandles. Personopplysningene samles inn:
-for at vi skal kunne kommunisere med deg,
-for å administrere markedsaktiviteter, samt
-for å vedlikeholde, utvikle og forbedre våre Digitale Kanaler og de plattformer som de brukes på.
Vi kan også komme til å bruke dine personopplysninger for direkte markedsføring og kampanjetilbud eller for å informere deg om andre produkter og tjenester som vi tilbyr og som kan være av interesse for deg. Om du ikke vil motta slik informasjon, vennligst kontakt oss på personvern@fernonorden.com
For ytterligere informasjon kan du lese vår personvernerklæring.
Kortbruk og kortopplysninger
Ferno Norden Norway AS lagrer ikke personnummer eller kortnummer. Dette håndteres av våre samarbeidspartnere Klarna og Nets, som er sertifisert i henhold til standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som stilles av de internasjonale kortutstedere; Visa, Mastercard, American Express, JCB og Discover Card (inklusiv Diners Club). Det som lagres er navn og adresse slik at vi enkelt skal kunne finne igjen kvittering om forbrukeren etterspør kvitteringskopi.
Den registrerede forbrukeren har rett til å be om ett registeruttrekk for å se hvilken informasjon som er lagret. Personopplysningsansvarlig skal, på etterspørsel av den registrerte, rette opplysninger som er feil, ufullstendige eller missvisende.